Уроки геометрії

Геометрія    7 клас
УРОК № 27

Учитель: Горбаченко Тетяна Олександрівна

Тема: Рівнобедрений трикутник і його властивості
Мета:
Ø Увести поняття рівнобедреного трикутника. Засобами дослідницької діяльності сформулювати і довести властивість рівнобедреного трикутника. Навчити учнів розрізняти рівнобедрений трикутник серед інших, сприяти розумінню та застосуванню властивості рівнобедреного трикутника для розв'язування задач.
Ø Розвивати просторове уявлення, пізнавальну активність учнів, самостійність мислення, набути практичних умінь бачення пізнання світу, вміння аналізувати відповіді однокласників, доводити власну точку зору.
Ø Виховувати волю учнів шляхом пошуку різних способів розв'язування задач, навчати вирішенню життєвих і соціальних проблем.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Наочність і обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя; мультимедійна презентація

Хід уроку
 І. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
Зошити з домашнім завданням учитель збирає на перевірку.
III. Мотивація навчальної діяльності. Формулювання мети й завдань уроку
IV. Актуалізація опорних знань
1.     Що таке трикутник?
2.     Як поділяються трикутники (залежно від довжин сторін та залежно від величин кутів)?
3.     Чому дорівнює сума кутів трикутника?
4.     Які кути називаються зовнішніми?
5.     Які фігури називаються рівними?
6.     Сформулюйте І ознаку рівності трикутників.
7.     Сформулюйте ІІ ознаку рівності трикутників.
V. Засвоєння нових знань
План вивчення нового матеріалу
1.      Означення рівнобедреного трикутника. Його елементи. Периметр рівнобедреного трикутника (слайди 7 – 9).
2.     Рівносторонній трикутник як особливий випадок рівнобедреного трикутника. Периметр рівностороннього трикутника (слайд 8).
3.     Теорема про властивість кутів рівнобедреного трикутника та її доведення (слайд 10).
4.      Наслідок з теореми про кути рівнобедреного трикутника (слайд 11).

VI. Первинне усвідомлення нового матеріалу
Виконання усних вправ
Ø Який із трикутників, зображених на рисунку, є рівнобедреним, рівностороннім, різностороннім? (слайд 12)
Ø Для рівнобедреного трикутника, зображеного на рисунку, назвіть основу та бічні сторони. Назвіть кути при основі трикутника (слайд 13)
         Виконання письмових вправ
Ø № 386 Основа рівнобедреного трикутника дорівнює 15 см, а бічна сторона – 26 см. Знайдіть периметр трикутника.
Ø № 388 Кут при вершині рівнобедреного трикутника дорівнює 80°. Знайдіть кут при основі.
        Працюємо в групах
Ø Знайти невідомі сторони трикутника, якщо його периметр дорівнює 40 см.
а)У ∆АВС       АВ = ВС;  АС = 12 см.
б) У ∆АВС       АВ : ВС : АС = 2 : 2 : 4.
        Гра «Найсильніша ланка»
(хто швидше виконає завдання зі слайдів 19 – 24)

Яке число можна поставити замість *, щоб Δ ABC був рівнобедреним:
а) з основою AB; б) з основою AC? Для кожного випадку запишіть рівні кути

Ø Що на уроці було головним?
Ø Чого я навчився?
Ø Чи досяг я мети уроку?
Ø Я працював на уроці на …..% і заслуговую оцінку…
Ø Чи потрібна мені допомога при виконанні домашнього завдання? (так, ні)

VIII. Домашнє завдання
   Опрацювати § 13, вивчити Т. 12 – 13 (з доведенням), виконати завдання №387, № 389, № 394.



7 клас

Урок № 9
Учитель:  Горбаченко Тетяна Олександрівна

Тема:  Вертикальні кути та їх властивості.
Мета: домогтися засвоєння учнями означення вертикальних кутів, формулювання і доведення теореми про властивість вертикальних кутів; означення кутів між прямими.
Сформувати вміння:
·        будувати вертикальні кути;
·        знаходити вертикальні кути на рисунку;
·        розв’язувати задачі із застосуванням теореми про рівність вертикальних кутів та суму суміжних кутів.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок.
Наочність і обладнання: підручник, таблиці, набір демонстраційного креслярського приладдя.

ХІД УРОКУ
   І. Організаційний момент

   ІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Учитель збирає зошити для перевірки.
2. Учні виконують самостійну роботу.
Варіант 1
Початковий рівень
1. З вершини розгорнутого кута AOB проведено промінь OC. Назвіть суміжні кути, які при цьому утворилися.
Середній рівень
2. Один із суміжних кутів на 22° більший від другого. Знайдіть ці кути.
Достатній рівень
3. При перетині двох прямих утворилися чотири кути, причому жоден із них не є гострим. Під яким кутом перетинаються ці прямі?
Високий рівень
4. Прямі AB і CD є перпендикулярними й перетинаються в точці O. Промінь OE проходить між променями OA і OD, а промінь OF проходить між променями OB і OC, , . Знайдіть кут EOF.

   ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
 Завдання 1. Кути, що зображені на рисунку 1, поділіть на групи за їхньою градусною мірою. Які групи ви утворили?


Завдання 2. Опишіть словами, використовуючи назви елементів кутів, особливості взаємного розташування кутів (рис. 2). Які із випадків зайві? Зробіть висновок.

   IV. Формулювання мети й завдань уроку
   V. Актуалізація опорних знань
1. Знайдіть кут, суміжний з кутом 30°;  90°;  120°; α (0o<α<180o).
2. Дано кут. Один з кутів, суміжний з даним кутом, дорівнює 50°. Чому дорівнює інший кут, суміжний з даним?
3. Опишіть словами взаємне розташування позначених на рисунку 1 кутів:


План вивчення нового матеріалу
1°. Означення вертикальних кутів.
2°. Теорема про вертикальні кути з доведенням.
3°. Застосування означення та властивості вертикальних кутів (кути, що утворились при перетині двох прямих; кут між двома прямими).

Виконання усних вправ
1. Чи є на рисунку 2 пари вертикальних кутів? Відповідь обґрунтуйте.


2. Визначте на рисунку 3 види кутів, що утворились:
1 і 2...    2 і 3...
1 і 3...    2 і 4...
1 і 4...    4 і 3...


Порівняйте відповіді. Зробіть висновок.
3. Визначте вид двох з кутів,що утворились при перетині двох прямих, якщо:
а) один з них на 20° більший за інший;
б) їх сума дорівнює 100°.
Накресліть прямі a і b, що перетинаються в точці O під кутом 80°.
а) Виділіть кольором усі пари вертикальних кутів, що утворилися на рисунку. Якими є градусні міри цих кутів?
б) Проведіть через точку O пряму, перпендикулярну до прямої a. Чи буде ця пряма перпендикулярною до прямої b?
Виконання письмових вправ
  № 110, № 113 – колективно,
  № 112 – самостійно.

1. Чи можуть дві прямі, перетинаючись, утворити три гострі кути; тільки один тупий кут; чотири прямі кути?
2. Чи є правильним твердження: «Два рівні кути зі спільною вершиною є вертикальними»?


   Опрацювати § 4, вивчити означення та теорему на ст. 32, виконати завдання № 111, № 114.

Немає коментарів:

Дописати коментар