Уроки алгебри


Алгебра
9 клас
УРОК № 49
Учитель: Горбаченко Тетяна Олександрівна


Тема: Способи подання даних. Середні величини. Мода і медіана вибірки
Мета:  працювати над засвоєнням змісту понять про середнє значення, моду та медіану вибірки. Закріпити знання учнів про зміст понять, вивчених на попереднім уроці. Працювати над формуванням умінь; пояснювати зміст вивчених понять; наводити приклади, що ілюструють нові поняття; розв’язувати задачі, що передбачають знаходження середніх значень величин, моди й медіани вибірки.
Тип уроку: застосування знань, умінь та методів діяльності.
Наочнiсть та обладнання: опорний конспект уроку, підручник, мультимедійна презентація
Хiд уроку
І.      Органiзацiйний етап
Перевiрка готовностiучнiв до уроку, налаштування на роботу.
II.   Формулювання мети i завдань уроку
На попередньому уроці ми познайомилися зі способами подання даних, середніми величинами, модою та медіаною вибірки. Сьогодні  ми повторимо вивчені поняття та будемо застосовувати ваші знання до розв’язування задач.
IІІ. Актуалiзацiя опорних знань
Бліц-опитування:
1.  Яким є спостереження (масовим чи вибірковим):
-       Опитування 100 випускників шкіл міста щодо ставлення випускників до навчання у вищих навчальних закладах (вибіркове);
-       Анкетування випускників усіх шкіл України (масове);
-       Опитування батьків дев’ятикласників школи щодо їхнього ставлення до нового навчального предмета (вибіркове);
-       Перевірка екзаменаційних робіт абітурієнтів (вибіркове);
-       Проведення всеукраїнського референдуму (масове).
2.Охарактеризуйте центральні тенденції вибірки: середнє значення, моду та  
    медіану.
2.  Знайдіть центральні тенденції вибірки: 7; 9; 9; 12; 15; 16; 21; 22; 24.
    (Мода Мо = 9, середнє значення х = 15, Медіана даної вибірки Ме = 15)
IV.Формування умінь та навичок
      Розв’язування задач:                     
1.     У відділі жіночого взуття протягом трьох днів було проведено обстеження для вивчення попиту на певні розміри взуття. За ці дні було продано 14 пар взуття  37, 38, 39, 40 і 41 розмірів.
-         Генеральна сукупність  - кількість всіх пар взуття в магазині.
-         Вибірка - 14 пар взуття.
-         37, 37, 37, 38, 38, 38, 38, 38, 39, 39, 39, 40, 40, 41-  статистичний, ранжований ряд.
-         37, 37 , 37, 38, 38, 38, 38, 38, 39, 39, 39, 40, 40, 41 – вибірка.
-         Об’єм вибірки: 14.
-         Розмах вибірки: 41-37=4.
-         Мода вибірки:  38.
-         Медіана вибірки:  38.
-         Середнє значення :
-         (37+37+37+38+38+38+38+38+39+39+39+40+40+41):14=38,5.
2.     Розгляньте самостійно:
ПРИ ОПИТУВАННІ ДВАДЦЯТИ УЧНІВ ШКОЛИ БУЛО ВИЯВЛЕНО, ЩО 7 УЧНІВ ЛЮБЛЯТЬ ПРЕДМЕТ ФІЗКУЛЬТУРУ, 5 УЧНІВ - МАТЕМАТИКУ, 4 УЧНІ -ІСТОРІЮ , 3 УЧНІ - БІОЛОГІЮ, 1 УЧЕНЬ - ХІМІЮ.
-         ЗНАЙДІТЬ  ОБ'ЄМ  ВИБІРКИ, СЕРЕДНЄ  ЗНАЧЕННЯ,  МОДУ, МЕДІАНУ.
3.     Виконайте завдання № 635 з підручника
Прочитайте один з найвідоміших віршів Т. Г. Шевченка:
Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата,
А матері вечерять ждуть.
Сім’я вечеря коло хати,
Вечірня зіронька встає.
Дочка вечерять подає,
А мати хоче научати,
Так соловейко не дає.
Поклала мати коло хати
Маленьких діточок своїх:
Сама заснула коло їх.
Затихло все, тільки дівчата
Та соловейко не затих.
   Для букв «а», «е», «і», «ї», «и», «н», «о», «р», «у», «ф», «я» складіть частотну таблицю їх наявності у поданому вірші. Визначте моду отриманих даних.
літери
«а»
«е»
«і»
«ї»
«и»
«н»
«о»
«р»
«у»
«ф»
«я»
частота
33
17
11
2
14
8
23
8
8
0
6

Мо = «а»
VІ. Підсумок уроку. Ось і добіг кінця наш урок. Ми повторили віс основні поняття і водночас вчилися використовувати їх при розв’язуванні різних задач. Вітаю вас з тим, що ви навчилися долати перешкоди та знаходити правильні шляхи розв’язку.
Дайте відповіді на запитання:
-         Що вам сподобалося на уроці?
-         Які завдання виявилися для вас складними?
-         Над чим вам потрібно попрацювати?
VІІ. Домашнє завдання: 1. Провести дослідження між учнями 7-9 класів  на рейтинг улюблених предметів, що викладаються в школі. Дані представити у вигляді гістограми.

2. Повторити §19, виконати № 636.





Немає коментарів:

Дописати коментар