Позакласна робота



Математичний брейн-ринг (5 – 7 клас)

Вступ 
Всім — добрий день, друзі. —
Дівчата й хлоп'ята?
Ми раді у залі
Вас нині вітати!
Покликав брейн-ринг
Нас сюди на змагання.
Знавцям й глядачам —
Особливі вітання!
Відомо усім
(Тут відсутні секрети) —
В школі різні
Вивчають предмети.
Наук у нас різних
Вивчають багато.
Яку ж з них ми будемо
Нині вітати?
Ну що ж, математиці
Наші вітання,
Вона нас зібрала
Усіх на змагання.
Сучасну і давню
Науку чудову
Сьогодні у дії
Побачимо знову.
Чекають тут різні
На вас запитання,
І хитрі задачі,
Й цікаві завдання.
Питання серйозні
Та є й жартівливі,
Тож будьте уважні
І будьте кмітливі.
Обдумайте відповідь
Ви неодмінно,
На справу таку
Вам дається хвилина.
Лишилось питання
Одне з'ясувати:
Хто нині в брейн-рингу
У нас буде грати?
Стіл синій, блакитний,
Дванадцять стільців,
Картинка з совою
Чекають гравців.
Всім хочеться грати,
То як вибирати?
Хай випадок вирішує,
Це він команди змішує!

А випадкові допоможе дівчина
З символічним ім'ям Вікторія — перемога!
(Гравці витягують жеребки і займають місця за столами.)
Команди обирають капітанів.

Гравці — “новобранці”
Вітаємо вас!
Бажаємо в грі
Показати вам “клас”.
Ведіть, капітани,
Команди в дорогу,
Бажаю здобути
Я вам перемогу!

    1. Конкурс “Розминка”.    
Вчитель. Увага! У конкурсі “Розминка” кожна команда повинна проявити свою кмітливість і уважність, дотепність і гостроту мислення. Завдань буде усього чотири. Першою відповідає та команда, яка підняла руку.
Завдання 1. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (шість)
2. Одне яйце варять протягом 4-ох хвилин. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?
3. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки людей і тварин йшло до станції? (Один селянин)
4. Двоє грали в шахи 2 год. Скільки часу грав кожний?  (2 год.)
    
   2. Конкурс “Математичний бій”.
Командам по черзі задають запитання, якщо якась із команд не знає відповіді на запитання, то хід переходить до іншої команди.
1. Найменше натуральне число ? (один)
2. Назви компоненти при додаванні.
3. Як сказати одним словом одна друга ? (Половина).
4. Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр називається … (діаметр).
5. Наочне зображення різних відомостей і даних. (діаграма)
6. Перевести 3дм в сантиметри. (30 см)
7. Найбільше натуральне число. (не існує)
8. Як називається дріб, записаний з допомогою риски? (звичайний)
9. Чому дорівнює округлене до десятих значення числа 15,73? (15,7)
10. Як називається результат віднімання двох чисел? (різниця)
11. Як називається результат ділення двох чисел? (частка)
12. Дроби бувають звичайні і … (десяткові)

  3. Конкурс “Заморочки з бочки”
Командам, по-черзі,  пропонується відгадати загадки.

1. Щоб записувати числа
Чітко правильно і стисло,
Щоб ці числа прочитати,
Точно все підрахувати,
Розгадати шифри,
Нам потрібні …
     (цифри)

2. Чисел натуральних в світі є багато,
З них число найбільше не можна назвати
Найменше ж знати всім годиться,
І це звичайно …
             (одиниця)

3. На число це, знайте діти,
Заборонено ділити.
Проте множити – чудово,
Зразу відповідь готова.
Нероби собі проблем,
Обережно будь з …
    (нулем)

4. Їх в підручнику багато,
Кожну треба розв’язати.
І не будьте ви ледачі
Та розв’язуйте …
    (задачі)

5. По ній довго можна йти,
Кінця-краю не знайти.
І початку там нема,
Бо це лінія …
    (пряма)

6. Щоб довжини виміряти,
Інструмент цей треба мати.
Як будуємо пряму –
Цей же прилад я візьму.
Вийде не пряма, а змійка,
Як загубиться …
    (лінійка)

Остання загадка. Відповідає, хто швидше підніме руку.

7. В навчанні нам допомагає,
Про числа він розповідає,
Відрізки, формули, кути …
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожен учень:
Наш друг і помічник …
    (підручник)

   4. Конкурс “Відгадай”
Якщо слово, відгадане після першої підказки, то команда отримує 3 бали, якщо після другої підказки – 2 бали, після третьої підказки – 1 бал.

1. –   Це поняття стосується дробу.
– Він показує, на скільки рівних частин поділене ціле.
– Він записується під рискою дробу.
(знаменник)

2. –   За допомогою неї розв’язують деякі задачі.
– Добуток її крайніх членів дорівнює дорівнює добутку          середніх.
– Це рівність двох відношень.
(пропорція)

3. –   Він вказується на білетах до цирку.
– Це кусок торта.
– Це частина круга, обмежена двома радіусами і дугою.
(сектор)

 Остання загадка. Відповідає, хто швидше підніме руку.
4. –   Це арифметична дія ІІ ступеня.
– Для неї виконується переставна, сполучна, розподільна властивості.
– Її  можна замінити сумою однакових доданків.
(множення)

5. Пісенний конкурс.
Проспівати пісні, де зустрічаються числівники. Команда, яка протягом 20с. не заспіває пісню, вибуває.

6. Конкурс наймолодших гравців  “Ой не можу”.
Викликається по одному наймолодшому гравцю з кожної команди і послідовно називають натуральні числа, але замість чисел, кратних трьом, говорять “Ой не можу”. Хто збивається з такого рахунку – вибуває з гри.

9. Конкурс капітанів  “Навпомацки”. 
1) Із закритими очима капітани навпомацки відгадують назви інструментів з геометричного набору. (косинець, лінійка, транспортир, циркуль)
2) Відгадують моделі круглих тіл обертання. (куля, циліндр, конус)

Фінальна гра
Кожна команда отримує однакові завдання, та з них, яка справиться із завданнями швидше і правильно і отримає більшу кількість балів.
1. Миколка дає друзям покататися на своєму велосипеді. За 1 плитку шоколаду він дозволяє кататися 1,5 год, а за 2 цукерки — 0,5 год. Юрко дав Миколці 2 плитки шоколаду і 4 цукерки. Скільки часу може кататися Юрко?
(4год.)
2. Кожна команда отримує стрічку довжиною 1 м. Як відрізати від неї півметра, не користуючись вимірювальними приладами?
3. Рівність 101 - 102 = 1, звичайно ж, неправильна. Але в ній можна переставити одну з цифр так, щоб отримати правильну рівність. Зробіть це!
(102 – 101 = 1.)
4. В одній родині було багато дітей. Семеро з них любили капусту, шестеро — моркву, п'ятеро — горох Четверо любили і капусту, і моркву, троє — і капусту, і горох, двоє — і моркву, і горох. А один з бажанням їв і моркву, і капусту, і горох. Скільки дітей було в родині?
(10 дітей.)
5. Два хлопчики зустрілися у вагоні потягу.
— Я завжди їду в п'ятому вагоні від хвоста потягу. — сказав Вітя.
— А я — у п'ятому від голови, — заявив Сергій.
Скільки вагонів було в потязі?
(9 вагонів.)
 
Нехай вас не дивує, що досі не було жодного запитання з геометрії. Вони чекають вас у другій частині нашої зустрічі.
Але спочатку нам слід з’ясувати, що важче – алгебра чи геометрія? А допоможе це зробити сценка у виконанні семикласників.

Отже, дивіться сценку “Що важче?”
 (виходять два учні.)
– Як ти вважаєш, що важче – алгебра чи геометрія?
– Я думаю (дістає підручники, зважує), що геометрія.
– А на мій погляд, алгебра важча.
– Та ні, геометрія!
(Б’є другого по голові підручником з геометрії).
– Ти що робиш?
– Як що? Експеримент проводжу. Це була геометрія. А тепер спробуємо алгебру.
(Б’є підручником з алгебри).
Ну, то що важче?
– Алгебра...
– От бачиш!

Звичайно, питання про те, що легше алгебра чи геометрія, кожний вирішує для себе сам і, сподіваємося, не такими “методами”, як у жартівливій сценці.
А зараз переходимо до геометричних запитань.

1. Хто був автором першого “підручника” з геометрії?
(Евклід.)
2. А хто є автором вашого підручника з геометрії?
(Бевз Г. П. і Бевз В. Г.)
3. Якими словами Евклід закінчував кожне доведення?
(“Що і треба було довести”.)
5. “Ось і кола, і круги намалюємо та лічити цифри для числа плануємо”. З допомогою нескладних підрахунків скажіть, про що йдеться?
(Про число Пі, кількість букв у словах є цифрами числа  .)
6. У перекладі з грецької мови це означає “ та, що поділяє навпіл ”. Про що йдеться?
(Про бісектрису.)
7. У якого трикутника один кут дорівнює сумі двох інших?
(У прямокутного.)
8. Про такий трикутник один математик написав, що він задалеко зайшов, дуже полюбляючи порядок. Який же це трикутник?
(Рівносторонній.)

Фінал
За хвилиною — хвилина.
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуй нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?

Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що обидві — молодці!

Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралась вона спритніше.

Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати,
Грамоту їм вручим далі,
Щоб було про що згадати.

Тож прийміть від нас на пам’ять
Привітання ці прості,
Вам бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті!







·        














  









       




Немає коментарів:

Дописати коментар